מה זה אומר ?
מתי מתקנים השתלה ?
אפשר לתקן השתלת שיער ?
מי אמור לתקן ? ובאילו תנאים?
יש אחריות על השתלת שיער?
שאלות חשובות שכל מועמד להשתלה צריך לשאול אותן ויותר חשוב מזה צריך לדאוג לקבל עליהן תשובות לפני שהוא מחליט איפה ואצל מי הוא מבקש לבצע השתלה.
אז בואו נתחיל מהתחלה.
האם אפשר לתקן השתלת שיער?
אפשר לתקן השתלת שיער בתנאי שיש לנו מאיפה לקחת תרומה נוספת של זקיקים.
ובתנאי שקו השיער הקדמי לא נמוך מידי ובוצע על שרירי המצח – שאת זה אי אפשר לתקן.
תיקונים של השתלות בדר"כ יתקנו קו שיער ראשון שלא בוצע נכון או גבוה מידי או לא סימטרי או שהוא עגול מידי או שפיצי מידי.
בנוסף תיקונים יכולים לעבות שיער ולהגדיל צפיפות באזור המושתל, כאשר מתבצעת השתלה שהיא לא מספיק צפופה ויש מרווחים שמאפשרים השתלה נוספת.
לעיתים אזור התרומה, בעורף, עובר פעולה אגרסיבית מידי ביחס למצבו הראשוני, מה שמשאיר את אזור העורף דליל בצורה קיצונית שלא יכולה לאפשר קצירה נוספת של תרומה מבלי לגרום נזק של קרחות נראות לעין באזור.
אזור תורם לא צפוף ובאיכות שיער חלשה מאוד לדוגמא: שיער לבן, דק, נוצתי לא מפוצל, הוא לא אזור שנרצה לגעת בו וגם איכות הזקיקים לא בהכרח טובה לביצוע השתלה נוספת.
לקוח שלא יוכל לבצע יותר מהשתלה אחת צריך להגיד לו את זה במעמד הייעוץ הראשוני.
תיקון יכול להתייחס לאזור ההשתלה בלבד.
לא הגיוני לדרוש לבצע תיקון באזור שמלכתחילה לא בוצעה בו השתלה.
זה נשמע ברור מאליו. אבל חשוב לציין.
תיאום ציפיות
פרמטר משמעותי, אם לא החשוב מכולם, לפני תחילת תהליך של השתלת שיער הוא לקבל הערכה ברורה וכתובה מצד הגורם המבצע מה היא ההמלצה שלהם.
מה הערכה שלהם לגבי אזור התרומה שלך?
האם הוא יוכל לשרוד לדעתם השתלה נוספת במידת הצורך ? – חשוב להתייחס לזה במעמד הייעוץ הראשוני.
מהו אזור ההשתלה המומלץ?
השתלת שיער שתתבצע על שטח עבודה גדול מידי ביחס לכמות הזקיקים שאפשר להוציא, בהכרח תהיה השתלה לא צפופה בתוצאה הסופית שלה
לפעמים לקוח יכול להתעקש על ביצוע השתלה בכול אזורי ההתקרחות שלו
"אני רוצה השתלה בכול הראש.."
ולא מוכן להקשיב לעצת המבצע, להגביל את שטח העבודה.
אני לא ממליצה לבצע השתלה למי שלא מוכן לקבל את הייעוץ המקצועי שניתן לו.
לקוחות לרוב לא מבינים את המשמעות של השתלה לא צפופה.
את הנראות החסרה.
האכזבה יכולה להיות מאוד משמעותית בשלב שזה כבר מאוחר מידי.
קצירת התרומה מאזור העורף היא תמיד מוגבלת.
שלושת הפרמטרים שצריכים להיבדק ביסודיות במעמד ייעוץ ראשוני לפני השתלה
שטח אזור התרומה – גדול קטן צר רחב
צפיפות השיער באזור התרומה -האם שטחי העבודה שיש לנו לקצור מהם תרומה צפופים מלכתחילה? האם גם באזור התורם שהוא איזור השיער הכי טוב שיש ללקוח מה איכות הצפיפות שיש שם ?
להבטיח ללקוח שאזור תורם שלו לא צפוף דליל ורואים את הקרקפת שלו בינות השערות, תוצאה טובה יותר בקדמת הראש ממה שיש לו מאחורי הראש – זה הטעיה שלא תוכל להתממש ויכולה לייצר תסכול ואכזבה מאוד גדולה.
איכות הזקיקים – עד כמה הזקיקים באזור עורף מפוצלים – כמה שערות יוצאים מכול זקיק ? שערה אחת ? או 3 וגם 5 שערות ? זה נתון מאוד משמעותי לטובת ההחלטה על כמות זקיקים שתילקח על יכולת של התרומה לייצר צפיפות גבוה באיזורי ההשתלה.
אין קצירת שיער של אלפי זקיקים ללא הגבלה.
רוב אזורי התרומה יוכלו לתת ממוצע של 3000 זקיקים.
מעט מאוד אזורי תרומה יכולים להתאים למקסימום של 5000 זקיקים וחלק מהאזורים יוכלו לתת לא יותר מ 2000.
הערכה הכי קרובה למציאות אפשר לבצע רק מבדיקה פרונטלית ובטח לא מתמונות.
גם הערכה פרונטלית יכולים להיות בה סטיות אבל קטנות יותר.
במידת הצורך כשצריך כמות זקיקים מקסימלית להשתלה הדרך הנכונה היא לקחת את מקסימום הקצירה שמתאפשרת לפעמים אם הערכות הם שמרניות וזהירות מבחן התוצאת האמת תמיד תהיה גדולה יותר.
תמיד כדאי לתת הערכה מופחתת ושמרנית מאשר הערכה מופרזת ולא מחוברת למציאות רק בשביל להרשים את הלקוח במספרים מפוצצים.
מי שמבטיח לכם 6000 זקיקים מבטיח הבטחות שווא !! זה לא מספר ראלי בשום מקום בעולם.
אין אזורי תרומה שמתאימים להוצאה של כמות כזו גדולה של זקיקים בפעם אחת.
זקיקים ולא שערות
צריך לשים לב שמדברים איתכם על מספר זקיקים ולא על מספר שערות.
זקיק אחד יכול להצמיח שערה אחת – סינגל
לעומת זקיק אחר שיכול להצמיח 2 שערות מאותו זקיק – דבל
או יותר.
בשיער עורף של בחור צעיר בגילאי ה 20 שיער איכותי ועבה, נוכל לראות זקיקים מפוצלים גם של ארבע וחמש שערות שיוצאות מזקיק אחד.
מקובל לספור זקיקים ולא שערות !
מה צריך להגיד ללקוחות במעמד הייעוץ?
לקוח שלא יוכל לבצע יותר מהשתלה אחת צריך להגיד לו את זה במעמד הייעוץ הראשוני.
לקוח שצריך יותר מהשתלה אחת צריך לדעת ולהיערך בהתאם אם בכלל להתחיל.
לקוח צריך להבין משמעות של השתלה לא צפופה.
צריך להראות לו תמונות ולעזור לו להבין את משמעות המילים.
תמיד נכון לחלק שטח הקרחה גדול לפחות ל 2 חלקים כדי להצליח להחזיר שיער צפוף ומשמעותי בכול חלק בנפרד.
לקוח עם שיער דק ועדין גם בהשתלה צפופה מאוד במקסימום של צפיפות, יגדל שערה דקה שבהכרח לא תהיה סבוכה וצפופה.
לקוחות שמגיעים עם טופיק על הראש, שרגילים לראות את הקרקפת שלהם אטומה ושחורה
צריך להסביר להם ששיער טיבעי צפוף ככל שהיה לא יכסה את הקרקפת בצורה הרמטית.
לקוחות שמגיעים עם יחידות שיער על הראש פאות ותוספות שיער. רגילים לכמות שיער ענקית על הראש. ביחידת שיער הכי קטנה שיש יש מעל 10,000 שערות. זה לא משהו שהשתלת שיער יכולה להתחרות בו. צריך להסביר את זה ללקוחות.
ברוב המקרים. אי אפשר באמת לשחזר אחד לאחד את כמות השיער המקורית שלכם באזורי ההשתלה.
רק בהשתלות יחסית קטנות זה אפשרי.
שצריך להתמודד עם שטחי הקרחה גדולים, אנו יודעים לעשות עבודה נהדרת.
אנו משחזרים את קו השיער הקדמי. מחזירים לפנים מצח, וזה נראה נהדר.
אבל פנימה בתוך הראש, ההשתלה לא באמת יכולה להיות מאוד מאוד צפופה.
שעובדים של שטחים יחסית גדולים. חצי ראש.
אנו מבצעים השתלה בשיטה שנקראת – צפיפות הולכת ופוחתת.
אלו השתלות יפות. ונראות טוב.
אבל חיטוט פנימי וצילום מזווית לא מחמיאות יראו שהמקום לא מלא.
להבטיח או לצפות בהשתלות גדולות שחזור מלא של השיער. זה לא ראלי ולא מציאותי.
מספרית בשטחים גדולים אם הלקוח קירח לגמרי – נרווד 7 8 הייתה בעבר כמות שיער ראשונית גדולה משמעותית ממה שאנו יכולים לשחזר בהשתלות שיער
מתי תיקון היא בקשה לגיטימית.
כשלקוח לא מרוצה מתוצאת ההשתלה – זה מחייב בירור והתייחסות מידית.
כמובן שחייב לחכות לתום שנה מיום ההשתלה לראות תוצאה סופית.
הגורם המבצע והאחראי צריך לבצע בירור משמעותי ביחד הלקוח ממה הוא לא מרוצה?
ועד כמה יש פער בין מה שהובטח ללקוח למה שהלקוח קיבל.
זו בעיני המשוואה שצריך להתחיל איתה. – בדיקת תיאום הציפיות שבוצעה מול הלקוח
אם הבטחתם השתלה צפופה? ולא קיימתם – זה מצריך ומחייב תיקון.
אם אזור ההשתלה הוא מוגדר ולא גדול מידי?
הוצאתם את כל כמות הזקיקים שהבטחתם?
ובכול זאת אזור ההשתלה לא צפוף בצורה משמעותית מה שיכול לגרום לנראות לא טובה של ההשתלה – אני ממליצה לבצע תיקון.
לכל קליניקה יש וצריך להיות כללי אחריות מוגדרים לביצוע תיקונים.
לדוגמא לקוח צריך להתחייב לאפשר לנו לעקוב אחר תהליך הצמיחה שלו.
נוהל השתלות שלנו הוא שכול 20 לחודש לקוח צריך לשלוח לנו תמונות של אזורי ההשתלה ואזור העורף.
אנו עוקבים אחר תהליכי הצמיחה וקליטת הזקיקים ויודעים להתערב בזמן כשהקצב לא תואם את הציפיות והערכות שלנו ואז אנו יכולים להמליץ על דרכי התערבות לעודד ולחזק את התהליך.
כל הלקוחות שלנו מקבלים פרוטוקול שימור שיער שלנו שכולל מקבץ המלצות רחב שמקיף את רוב ההמלצות בתחום כיצד לשמור גם על שיער הקיים של הלקוח במידה ויש וגם על תהליך ההשתלה ועל השיער המושתל.
שיער מושתל צריך תחזוקה במהלך שנת הצמיחה הראשונה שלו.
אחרי סיום השנה הראשונה שיער מושתל מתנהג כמו שיער עורף רגיל שלנו ולא צריך טיפול מיוחד.
שיער מושתל הוא לא שיער שנושר.
הוא שיער שגודל על פי התכונות הגנטיות של שיער חזק ומשמעותי.
השתלות שיער צריך לתקן בגלל שורה נוספת של תקלות.
א סימטריה בקו ראשון של השתלה.
אזור מוגדר בתוך אזור ההשתלה שספציפית בו לא צמח שיער.
לפעמים אנו רואים תופעה כזו לאחר שלקוח קיבל מכה משמעותית באזור
או זיהום באזור וזקיקים שנפגעו באזור הזיהום – בדכ פגיעה נקודתית בשלב קריטי של ההשתלה ולא צמחו.
לסיכום
כל קליניקה בוחרת כיצד לטפל בלקוחות לא מרוצים
חשוב לזכור שהכרטיס ביקור שלנו הוא לקוחות שמסתובבים בעולם עם השתלה שאתם ביצעתם להם על הראש
הכנה נכונה תיאום ציפיות מעקב צפוף ואישי בשנת ההשתלה הראשונה שירות לקוחות